lördag 21 maj 2016

Kalasdags

Strax dax för 11-års kalas. Pizza, någon tävling, tårta, ballonger, skratt, lite tårar o skattjakt. Det genomsnittliga innehållet i ett lyckat Kaoskalas.

Jag tänker vara Minerva Macgonagall.  Jösses så mycket coolare o bättre kalasmamma jag är med barn nummer fyra. Utvecklats som kalasvärdinna skulle man kunna säga. De första kalasen var viktigare än jag vet inte vad. Det var som om kalaskvalite'n skulle avgöra hela ungens framtid.

Jösses, som allt annat när det gäller barn så kan man ta det väldigt mycket lugnare med barn nummer fyra än med barn nummer ett. Så där så att man gråtande skulle kunna slänga sig in i Storebrors rum, flyta ut i en pöl på mattan o bara yla förlåt...

Fast vad skulle det hjälpa och få se nu känner jag inte en massa förstabarn som blivit alldeles ypperliga samhällsmedborgare? Jodå, hehe jag tycker själv helt ödmjukt att jag är ett strålande exempel ;-)

Oj, första gästen är visst redan här. Dags att tagga upp så att jag inte är för avslappnad. Jag hann nog inte vara Minerva ;-).  Ha en fin kväll, nu ska jag frotteras med en bunt 11 åringar :-)

2 kommentarer:

Marina sa...

Det låter som ett kalas med alla ingredienser man kan behöva ha med på ett 11-årskalas :)

Kersti sa...

Gissar att det blev ett toppenkalas.