onsdag 11 november 2015

Och jag är dummare än alla...

Som än en gång förlägger min plånbok... Det hade ju varit trevligt om en hade kunnat säga att det inte brukar hända, att det är en engångsföreteelse. Men när en står och funderar på att dunka huvudet i en vägg så slår en tanken att detta har hänt förr. Inte bara en gång utan jag är säkerligen uppe på tvåsiffriga börs-bort-tappningar. Om intelligensen fanns så hade en förstås kunnat se ett mönster och göra något radikalt. Operera fast en magnet eller krok på magen där en hängde det viktigaste.

Fast det hade inte hjälpt. När det blir mycket så börjar jag drälla saker. Vantar, mössor, nycklar, mobilen osv. Lägger bara ifrån mig, utan en tanke. Galopperande drophand, vilken tur att jag inte är klonad. Jag har tur nog att Mannen står ut med mig, när jag i vissa lägen har svårt att göra det själv. Nu tror jag att det blir att dra en filt över sig och lägga sig och läsa. Mer duger jag inte till ikväll. Mm, först en pepparkaka, Lillasyster har bakat. Imorgon blir det att jaga förlupen börs. Ha en trevlig kväll på er

2 kommentarer:

Katarina sa...

Hej på dig :) Insåg att det var alldeles för länge sedan jag kikade in hos dig. Ler dock när jag läser att det är ungefär samma "kaos" som för fler år sedan, men kanske på ett annat sätt :) Aldrig kul att mista plånboken. Stressen och paniken som växer i en om man ska lyckas hitta den, eller någon snäll själ som har hittat den och kan lämna tillbaka den. Kram Katarina :)

KaosJenny sa...

plånboken är tillbaka. någon lämnade in den så det var ju skönt och allt var kvar :-). Jo, det är Kaos men på ett annat sätt och mycket lugnare. Dock har det blivit så att man har fler saker som man pysslar på med själv och så kvällsfikas det hela kvällarna så det blir inte så mycket att sitta och drälla vid datorn. Kul att du tittade in Katarina. Kram