fredag 30 oktober 2015

Frost...

-4 betyder kallt men samtidigt ljust och fräscht ute. Det gäller att klä sig och att se att frost är vackert då det ju är naturligt den här årstiden och det kommer att bli mer av det...

Har pratat en del om utlandsresor med Mannen och olika vänner. Mannen hävdar bestämt att det för honom alltid är ett äventyr att resa, aldrig avslappning. När man är på plats kan det men jobbet både före och efter gör att det på något sätt blir ett nollsummespel. En rätt intressant tanke som jag, trots att jag själv inte blev ordentligt bofast förrän jag var 33år, är böjd att hålla med om. Skulle all-inklusive-resor har ett pris, i alla fall om man ska ha med en hel familj.

Denna höst innehåller ovanligt mycket festligheter för Kaosfamiljen. Till o med så pass så att vi tyvärr inte hinner med alla roligheter. Och vi som brukar ha det så lugnt. Kul som ögat ska det bli men oavsett vad så är vardagarna så många fler än helgdagarna och arbetsveckorna så många fler än semesterveckorna. Hur man än gör så är det hur våra vardagar är som avgör hur vi har det.


Mys i mörkret, hoppa i lövhögar och ha en trevlig helg. En äkta kärlekshandling kan tina ett fruset hjärta (citat från filmen Frost). Livet är kort, därför behöver vi göra det viktigaste först. Kram på er

3 kommentarer:

Marina sa...

Jag ska nog ta dig på orden och göra det viktigaste idag (fast kanske inte först, ska kanske göra lite "tråkiga oviktiga" saker först) - mysa i mörkret! Ha en bra helg!

Anna/notonmusic sa...

Festligheter har verkligen sina sidor. Mycket extrajobb även om det oftast är väldigt roligt efteråt. Resor är samma sak tycker jag, inte särskilt avkopplande, mest orolig över att glömma, tappa bort etc så nollsummespel var en bra beteckning tycker jag! Men tända ljus är avkopplande! Jag bor granne med kyrkogården och den är som en stjärnhimmel på jorden dessa dagar!

Cecilia N sa...

Nollsummespel! På pricken! Tack mannen för den formuleringen.