söndag 29 mars 2015

Det är min fest...

Klev upp en stund innan tuppen idag för att åka iväg och träna fotbollstjejerna. Samling 08.45, med nya sommartiden alltså. Ett trött gäng men oh så kul. Hängt med tjejerna sen de började spela fotboll och det har varit löjligt roligt. Inte alltid förstås, precis som livet i övrigt. Men åh så givande.

Det är roligt att engagera sig i något utanför familjen och jobbet. Fotboll är urkorkat men ack så avkopplande och enkelt. Det är vi mot dom punkt slut och de som vill spela ska spela. Och jösses så duktiga tjejerna blivit sen vi för 6-7 år sedan typ började med att berätta att när man sparkar bollen till en kompis kallas det pass. Stora damerna som ibland flyttar undertecknad flera meter i närkamper.

Livet blir större när man engagerar sig i något utanför sin lilla värld. Vissa saker blir mindre också. Som det där med pensionsförsäkringar till exempel. Jösses, vem vet om man ens lever då och rimligtvis borde väl någon vilja fira jul med en. Annars får man väl göra alternativ jul till sin grej. Kanske engagera sig i den förening som har det bästa fikat på mötena för att få lite guldkant på tillvaron ;-). Vill man utomlands så kanske Röda korset behöver hjälp någonstans...

Livet är här, livet är nu och det förändras ständigt. Låt oss suga musten ur det så länge vi kan.
Livet e en dans o jag kan inte stå still / för det e min fest o jag får göra vad jag vill / du kan backa bak om du nu ska tycka till / för det e min fest o jag får göra vad jag vill / livet e en dans o jag kan inte stå still / för det e min fest jag får göra vad jag vill / du kan backa bak om du nu ska tycka till / för det e min fest o jag får göra vad jag vill tillslut
Citat Timbuktu

Så ta hand om er själva och varandra och kör så det ryker. Kram



4 kommentarer:

Anna/notonmusic sa...

Fint inlägg om det viktiga i att leva här och nu. Det dröjde länge innan jag tog tag i det där med pensionsförsäkring. Som du säger, vad vet man om livet så långt fram. Men sen har jag sparat lite grann i alla fall. Men vänder man på slantarna när barnen bor hemma känns det märkligt att lägga undan till pensionen. Underbar kommentar om fotboll föresten! :-) Ha en fin vecka Jenny!

Anonym sa...

Inspirerande text. Bra att bli påmind om värdet att leva här och nu och stärka relationerna till medmänniskorna. Det blir hållbart i längden.
Gunilla

Marina sa...

Jag tillhör den skaran som varit med på diverse idrottstillställningar genom åren. varit såväl fotbollsmorsa som handbollsmorsa och de åren var så kul! Så mycket gemenskap och så många glada skratt. Visst tog det tid, men gissa om cuper och turneringar och gemensamma fikastunder på läktarna var saknade när de tog slut!

KaosJenny sa...

Mm, det är här och nu vi lever. Man kan spara om man vill/ kan. För min del är jag 70-talist så det är lite ovisst om jag hinner vara pensionär så länge så att jag orkar blåsa en massa pengar.
Tack Gunilla. Här och nu gäller och precis som du säger finns möjlighten till hållbarhet om man tänker till.
Ja Marina, idrott är trevligt och jag kan förstå att du saknar det i efterhand.
Kram på er