tisdag 4 november 2014

Det blir aldrig mindre än mycket

Det går inte att låtsas som om det bara är mycket just nu. Det är faktiskt lite mycket nästan jämnt. När det inte är idiotmycket förstås. Faktum är att jag verkar gilla det. Annars skulle jag göra något åt det. Skaffa ett annat jobb, förvägra barnen aktiviteter, ha inte träStorasysters fotbollslag, dra ner på ordningskraven o skippa renovering... Ja men det är ju just det sistnämnda jag gjort, låg ribba ordning o hemmafix bara i nödfall..

Jag gör det som är absolut nödvändigt, roligt och eller givande. Däremellan tar jag det grymt lugnt o doppar mig i havet. Klart att alla vuxna människa har vissa val när det gäller hur mycket de har. Det handlar som vanligt om prioriteringar. Viktigaste först o en sak i taget. Ha en fin tisdag. Kram

5 kommentarer:

Anna/notonmusic sa...

Ja det är just det som gör att det blir så kaotiskt ibland, det där att saker är roliga. Men inte doppar du dig väl i havet nu?!? (Är djupt imponerad av vinterbadare.)

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Vet du vad, ibland är det roligare att det är för mycket än för lite. En gång i tiden skulle jag inte ha trott att jag skulle säga det!
Men det gör jag nu.

kalebass sa...

Ja nog kan det bli lite för mycket ibland. För mycket och för lite skämmer allt. Lagom är bäst...(citerar mitt senaste inlägg). Senaste tiden tycker jag mig märka att jag lyckats varva ner lite. Inte minst planerandet. Det är väl åldern, jag orkar helt enkelt inte.
Jämvikt, eller säger man jämnvikt?
Ok, balans är ordet. :-)

mammaxtre sa...

En sak taget det tror jag på. Ju äldre ja
G blir desto bättre är jag på den där balansen. Gillar att bli äldre. Ha en fin helg!

KaosJenny sa...

Att det blir kaotiskt är ju en del av livet när man är levnadsglad tror jag ;-). Jodå, jag doppar mig i havet och det funkar riktigt bra när det gäller stress, man får liksom ordning på saker :-).
Ah, Eva Swedenmark, du har rätt i att det är bättre med lite mycket, det är när det blir lite på jobbet som jag är närmast att byta jobb ;-)
kalebass, så klart, jämvikt, lagom och balans :-)
mammaxtre, faktum är att jag också gillar att bli äldre, kanske är det därför. Man blir bättre på balans och då blir vissa saker lättare. :-)
Kram på er