måndag 30 juni 2014

Semester, väder o svärföräldrar

Efter en intensiv arbetsperiod o en ännu intensivare fotbollscup med 20 stycken 12-15 åringar är det nu semester.

Och när man pratar semester brukar man alltid komma in på väder. Bra väder önskas förstås men om det inte blir så då? Lets face it, vi bor i Sverige o vädret är ojämnt. Går näppeligen göra något åt. Det är bara att acceptera läget o förhålla sig till det. Vi kan klä oss för -35 så det vore väl konstigt om vi inte klarade av klarade lite svensk sommar ;-).

Och så det med svärföräldrar brukar det också pratas om vid semestern. Svärföräldrar är de människor som burit underbara Mannen genom magsjukor och öroninflammationer, kort sagt, hade de inte funnits hade han inte funnits. Respekt. Sen att man kan
aningens olika o har olika "kulturer" inte speciellt konstigt.Jag känner till o med tvillingar som är väldigt olika.

Så, nu tar Kaosfamiljen strax tåget till Svärfars, oavsett vad de har för väder vill vi träffa dom. Hoppas att ni har det bra allihop. Kram

2 kommentarer:

mammaxtre sa...

Respekt! Du har min respekt!

Jag börjar, ska erkännas, bli förbannad på vädergudarna. Något jag inser är slöseri med energi och helt idiotiskt MEN min semester nalkas mot sitt slut och jag har ännu inte haft en enda dag i solen. Inte en enda promenad till stranden med min yngste son. Det gör mig ledsen. oavsett vad man nu kan göra åt saken, just det absolut ingenting. Man får gilla läget...

Har jag sagt att jag är frusen också, att jag behöver tinas upp...

Hoppas att du har det toppenbra!

Kram

KaosJenny sa...

Förr eller senare brukar man tina upp på sommaren, även om det inte alltid blir när man vill det. Hoppas att solen lyser på dig mammaxtre. Kram