tisdag 6 maj 2014

Hur skulle man kunna veta att allt skulle bli så knöligt?

Det verkade absolut som om det skulle bli en rätt lugn kväll. Litet möte för att lägga in alla uppgifter till stor fotbollscup bara. Plötsligt ringer Mannen och frågar hur mycket Lillasyster väger. Väger? Varför vill du veta det? Vi har ju inte någon våg. -Jag är på akuten med henne, hon har brutit armen så att den ser ut som ett s...

Avslutade fotbollsmötet med att vi lyckades tappa bort inloggningsuppgifterna och vad hände då med anmälan? Tröjnummer, födelsenummer, mailadresser och allt som vi lyckats detektiva ihop gick inte att få fram igen. Och så hem. I hallen står mamman till lilla tjejen som Lillasyster lekte med. Helt chockad över att Lillasyster kunnat bryta armen så illa genom att trilla från deras studsmatta. Lugn och fin, hade lika gärna kunnat hända här.

Försöka få i säng Lillebror och Storasyster som har tusen omtankar om Lillasyster. Lillebror bäddar hennes säng och har trollat fram en liten ask med godis där han skrivit krya på dig. Storasyster gick också runt och funderade på vad Lillasyster kan tänkas bli glad av. Storebror skickade stor kram. Underbara ungar.

Lånade bil om jag skulle byta av Mannen i stan i natt. Packade upp varorna som Mannen lämnat mitt på köksgolvet och stökade bort middagen. Kvällsfika och i säng med omtänksamhetsfolket.

Sen kom Storebror på att gymnasievalet skulle göras klart innan tolv ikväll. Eftersom han har lock för båda öronen och varit sjuk i över en vecka var han helt utslut. Direktiv från honom om önskvärda förändringar på gymnaisevalet, Revaxör och i säng med honom. Och så avsluta gymnasievalet.

Avsluta... Nä men vänta nu, stod det att eländet måste skrivas ut för att gälla. Har vi någon skrivare? Nä! Iväg till mamma och pappa för att skriva ut. Ja men tjoho, de är ju inte hemma och de nycklar som jag trodde skulle gå hem till dom passade inte. La ut på facebook att jag hade skrivarproblem.

En kompis svarade och jag åkte dit. 23:47 klev jag innanför hennes tröskel för att inse att jag försnillat Storebrors inloggningsuppgifter. Storebror kommer att få peta i sig en alvedon imorgon bitti och gå till Syven. Ibland går saker bara inte att ordna.

Just nu väntar jag på besked från Lillasysters operation och om Mannen vill ha avlösning. Tydligen ska hon ha stift i ett av underarmsbenen i tre månader. Kan bli en usel badsäsong för henne.

Så, ibland kan en lugn kväll bara knöla ihop sig till att bli något helt annat. Kram på er

3 kommentarer:

mammaxtre sa...

Men kära nån så det kan bli!

Det var mycket på en och samma gång. Inge kul, inge kul alls

En olycka händer så lätt, stackars liten.

Ditt ord "omtänksamhetsfolket" som jag tyckte om det ordet. Det tar jag till mig.

Sköt om dig och de dina och glöm inte att andas medans du slår knut på dig själv.

Kram

kalebass sa...

Instämmer med föregående talare... Det var mycket på en gång. Men så är det ofta, plötsligt väntar något runt hörnet. Ett ögonblick, en stund, och allt kan vara förändrat. Det fungerar tack och lov även åt andra hållet... Kram på dig/er allihop!

KaosJenny sa...

Mm, mammaxtre, jag andas faktiskt. En av fördelarna med sen här lilla brutna armen är att det blir en del film= soffmys för mamman/ pappan också.
Mm, precis kalebass, man tänker mycket på det ögonblicks vändningar o att man är otroligt tacksam för det man har. Stor Kram på er