torsdag 17 april 2014

Transformering...

Kaosfamiljen håller just på att transformera hushållet. Från hela havet stormar av duplo och Kalle Anka tidningar med 10 kusiner och någon dags Kaosbarn hemma själva med kolakokning och frukost halva dagen, till ett ställe där farmor och farfar kan trivas. Lite smärtsamt men det går hyfsat. Note to your self, börja aldrig gå runt i ett Kaoshus med en trasa i handen när det är fullt solsken... Tacksam över att det inte var jag som bestämde att vi skulle ha vita dörrar ;-).

Riktigt skönt att vara ledig. Om jag förstått det rätt är påsken något av godiset, våren och slappandets stora högtid. Låter som en plan. Möjligtvis ska jag läsa lite vidare i Susan Mausharts Nerkopplad. Det jag läst hittills har varit intressant. Vad gör mobil-blippandet, i-podandet och i-padandet med våra liv och relationer?

Detta är också en intressant fråga. Ju mer vi kollar Di Caprios romanser desto mer kommer vi att få veta. På tal om heder kan man ju fundera lite på det här.

Nu är det dags att börja trycka i sig godis. Vy över påskmorfar, påsksköldpadda och påsknågonting på skidor :-).
En stor påskkram på er allihop!

2 kommentarer:

mammaxtre sa...

Jag har vita dörrar och förstår precis :-)

Har funderat på det där med min relation till min mobil. det börjar likna mer en nervöst beteende. Jag lägger i från mig den för att minuten efter titta om det hänt ngt. Aldrig tidigare har jag varit så uppdaterad på nyheter och nej, ingen har hunnit lägga ett nytt ord på Wordfeud....

Huset fullt låter som en fin fin påsk.

Glad påsk

KaosJenny sa...

Mm, mammaxtre, vi har haft en fin påsk o nerkoppling diskuteras friskt. Känns vettigt att reflektera över, precis som du säger kanske framförallt mobiler. Kram