måndag 4 november 2013

Pax vara Bellatrix

Idag är en sån där dag då jag bara känt för att visa mitt rätta jag och svinga min trollstav. Vad ger det att leva på Hogwarts om man inte kan viska wingardium leviosa och få saker att flyga? Hur skönt skulle det inte vara att vråla SILENCIO och få lite blixtsnabb tystnad ibland?

För det är lite Hogwatrzkänsla. Saker och ting flyttar runt sig och de mest makalösa saker händer, eller händer inte. Det hade varit otroligt skönt att kunna göra en fungerande imperioförbannelse också, att bara få någon att lyda ett litet tag...

Fast när det gäller familjen går känslan förstås över. Till slut går man runt bland de små och stora trollen och säger god natt. Småpratar lite, klappar om och kramar. Strålar lite mot varandra med ögonen och säger det ska bli en fröjd att ses imorgon. Däremot önskar man sig ofta en trollstav och magi när det gäller resten av världen. Mat, rent vatten, fred, rättvisa, bra miljö och kärlek till alla... Sköt om er allihop, kram

2 kommentarer:

kalebass sa...

Ja, som sagt. Ibland är det skönt att visa sitt rätta jag, och kanske hitta sitt ursprung! :-)...
Att ha barnasinnet kvar är nog det viktigaste! Sköt om dig du också.

KaosJenny sa...

Ha Ha, ja kanske det kalebass. och jo, lite lek och bus kan verkligen hjälpa :-) Kram