fredag 19 juli 2013

Dags att befria Mickey Mouse och en del andra saker...

Facebook, underbara facebook. Så mycket knasigt men så mycket klokt och roligt man kan hitta där. Gäller förstås över hela nätet. Riktigt viktigt att prata med barnen om att tänka kritiskt. Fast ibland undrar jag om inte de som växer upp med det här är klokare än oss. Storebror var inte gammal när jag hörde honom säga till Storasyster angående reklam att - De vill bara ha våra pengar...

Fick den här länken via en kompis. Rolig och väldigt allvarlig samtidigt. Så nu planerar hon och jag att åka och befria Mickey Mouse... Jag har redan börjat befria några andra också enligt det här. Jag tillhör den skaran som inte behöver behå jämnt så då kan jag vara med och befria. Tror faktiskt inte att jag på allvar började ha behå ens ofta förrän jag var i 25 års åldern eller kanske vid 27 då jag började amma...

En nackdel med böcker och internet är att vi inte får ett skapandes grand gjort. Internet gör ju också att man blir lite "inte här och nu" när man blippar på telefonen eller har fingrarna på datorn. Men... det är här för att stanna och tack vare nätet behöver man inte tänka allt själv, bara lägga ihop pusslet och dela. Idag ska jag försöka ha en tjatfri dag och sen mer gratismusik i verkliga livet. Det där med tjatfri dag verkar redan gå lite så där, trådlösa telefonen är borta och jag har saker som jag tycker borde göras. Kanske dags att lägga ner förväntningarna/ kraven och fundera ut något annat kul istället. En tjatfri dag brukar handla om inställning... Kram på er allihop

3 kommentarer:

Libra sa...

Jag lånar ditt koncept om en tjatfri dag och gör om det lite till en klagofri dag. En sån dag ska jag ha idag.
Kram =)

Tessa sa...

Tack för att du påminner mig om blekk! Hade precis glömt bort den. Kram!

KaosJenny sa...

Härligt Libra, hoppas att du lyckades :-)
Varsågod Tessa
Kram