måndag 6 maj 2013

Kaosrapport...

Jag har tappat bort en bikini och en stickning. Båda är verkligen puts väck. Kaoshallen håller på att transformera sig från vinterhall till sommarhall, vilket gör att vi har nästan alla våra kläder, skor och utepryttlar där. I lördags missade vi att vara föräldrar på byn. Nesligt eftersom vi bytt och lovat samt skrivit upp det på varenda almanacka. Handtaget till ytterdörren är kladdigt av Lillebrors "sprängsmet", bakpulver o vatten.

Det är numera ett stort äventyr att ta sig till storsängen eller tråckla ut ett par trosor ur garderoben eftersom stora delar av Storebrors möbler har flyttat in i vårat sovrum. Hans säng står mitt i vardagsrummet. Projekt Storebrors rum är nu påbörjat. Lite synd att det är måndag imorgon förstås, "mad may" nyss börjat och inte precis bjuder på mycket luckor där tapetsering kan passa in. Pallen i hallen är det läänge sen någon kunde sitta på.
Men... Vi skrattar mycket och har det mycket bra ändå. Kanske är det som någon klok person sa i facebook gruppen "Family living, the true story" man kan skratta mycket åt/ med/ i Kaos. Det har varit en mycket rolig helg. Man kan ha det riktigt bra även om allt inte är i sin ordning. Nu är det dags att ta sig till Storsängen. Undrar om man ska praktisera trestegshopp, stavhopp med gardinstång eller klättermetoden för att ta sig dit? Kram på er allihop

5 kommentarer:

Libra sa...

Haha, hoppades du inte satsade på stavhopp. Kram=)

Grodmamman sa...

Ja, jösses! Livet är allt bra så länge man kan skratta tillsammans!:) Då klarar man kaos och en fullbokad maj utan större problem.
Kram

kalebass sa...

Visst kan det oftast vara roligare när det är lite rörigt. Ett ordnat kaos, som sagt. Iblend stöter man på märkliga fenomen i röran. Jag städar ibland undan i mina lådor, slänger en del och lägger in resten i viss ordning. Då får det inte längre plats ! Skulle istället behöva en låda till...

mammaxtre sa...

Underbart inställning du har!

Själv hade jag inte pallat. Var ska har sin plats i min värld och jag skulle inte må bra över att få hoppa tresteg för att ta mig fram hemma :-)

Ha det fortsatt fint

KaosJenny sa...

Ha Ha Libra, det blev så att jag smög in :-)
Precis Grodmamman, kan man skratta så fixar man det mesta :-)
Upplever precis samma sak som du kalebass...
Tack mammaxtre, läget med trestegshopp går oftast över efter ett tag. Jag kan vara imponerad av folk som har var sak på sin plats men jag är liksom inte sån. Vi är alla olika och tur är väl det :-)
Kram