tisdag 12 februari 2013

Liite mycket nu...

Kanske händer det lite väl mycket i livet just nu, till och med med en Kaosmoders mått mätt. Förkylningar, ny chef, andra arbetsuppgifter, fotbollsträning, cup, födelsedagar och körförbud. Puh... Mitt i allt det här är jag väldigt glad över att ha passerat 40 strecket. Att vara i syskonen stors åldrar, snart 13 och 15 är inte lätt. Där händer det mycket både på insidan och utsidan. Dessutom är kompisarna i samma läge. Massa krischanser helt enkelt, det kan "lagga" på alla möjliga sätt... I 40 årsåldern står man ändå hyfsat stadigt på marken och har åtminstone rätt bra koll på vad man känner och varför.

Igår hade Mannen och jag kvällsmöte. Pratade lite om livet och tingen. Fattade ett par viktiga beslut. Bland annat bestämde vi oss för att låta Wacko Wolfram få gå till den sista vilan. Vi köper oss en annan bil helt enkelt. Precis som Eva sa, det är en världslig sak. Det här att vi fick körförbud är ju inte någon olycka direkt. Det är ju för att det inte skulle ske någon olycka som det hände.
Och så måste jag få sjunga en lovsång till att ha ett bra nätverk i närheten. Vilken ynnest att ha den tryggheten att det finns fler vuxna, barn, bilar och möjligheter till kramar och skratt än "bara lilla" familjen. Nu när det snurrar omkring oss är det viktigare än någonsin att se till att ta det riktigt lugnt och förstås, att prata. Dags för tekopp med Mannen. Sköt om er...

4 kommentarer:

kalebass sa...

Du, om någon klarar nog detta "kaos". Själv klarar jag inte längre att ha för mycket omkring mig. Åldern tar ut sin rätt känner jag. Min(enda)dotter låter inte så mycket, och är dessutom i london just nu. Dansaudition ! Nästan lite FÖR spännande ! Sköt om dig du också, det är viktigt med lugna stunder då och då...

Anonym sa...

Vilken tur i oturen ni hade med bilen, det kunde ju ha hänt något. Att ta det lugnt när det är tjockt är underskattat. Ett bra nätverk också. Man förstår varför folk flyttar "hemåt" när de får barn. Bara det att kunna göra något utan barn ibland är skönt./ Krill

Anonym sa...

Pust, jag blir fan helslut bara av uppräkningen där. Hoppas det lugnar sig. Det där med ålder är intressant när man ser det på det sättet. Det finns ett par åldrar jag inte skulle vilja göra om för pengar alltså. Tycker att det är hoppfullt att du säger att 40 är bra när man just passerat 30. Ta det lugnt, jag håller med kalebass om att du säkert klarar det. Kram Rebecka

KaosJenny sa...

Tack kalebass... Det är nog olika i olika perioderi livet... Hoppad det gick bra för dottern :-)
Jo Krill, bilar är ju faktiskt väldigt farliga... och nätverk är verkligen guld.
Ha Ha Rebecka, välkommen till 40 vad det lider :-)
Kram på er