torsdag 14 februari 2013

Hjärtans dag...

Ber om ursäkt för mitt nästan välordnade kort som jag la ut sist. Det var verkligen på gränsen till ett åh-vad-vi-har-det-mysigt-jämt-kort. Ber er att lägga märke till tidningen under tulpanerna samt den knöliga duken. Nåja, jag pliktar omedelbums med ett varför är det så svårt att öppna micron kort som plåster på eventuella "jamen om till och med hon den där hopplösa Kaoskvinnan kan ha det stämningsfullt omkring sig så är det kört för mig" såren ;-)... Håll till godo... En kompis la ut på facebook "en säck kärlek till alla härliga människor och fem säckar till dom som inte är så härliga just nu för dom behöver det nog ännu mer." Kloka hon, en aldeles underbar tanke och ack så sant. Visst kan man köpa guld och blommor en sån här dag. Uträtta storverk och ösa gosedjur och kärlek över de som redan har... Verkligen något att tänka på, vad vet vi om vart livet kullrar iväg oss. Vips kanske vi förlorar det som vi ser som självklart, kärlek, vänner, ekonomi, hälsa. Kanske råkar man gå och bli inte så härlig alls längre vid något dödsfall/ separation eller annan livskris, då är det kanske plötsligt jag som behöver de där fem säckarna ;-). Som den här hjärtans dag katastrofen. Inte lätt att veta vad som hänt men jag joppas jag aldrig blir så rädd så att jag ens riskerar dylika händelser/ inte behöver leva i ett land med massa vapen/ inte behöver vara med om att någon blir galen och mördar...

Alla hjärtans dag och stordåd i all ära men jag tycker att scenen i the Hobbit när Gandalf pratar med Galadriel är oerhört sann och fin. "Saruman believes it is only great power that can hold evil in check, but that is not what I have found. I found it is the small everyday deeds of ordinary folk that keep the darkness at bay. Small acts of kindness and love." Jag tror också att det är de små varje dag dåden som räknas. De små små sakerna här och nu. Att vi tittar på varandra med kärlek och vill varandra väl. En del människor betyder mycket för många, som den här killen eller den här kvinnan. Nätet är fullt av fina saker och kärlek, alla kan göra något lite bra. I mitt jobb har jag förmånen att ibland kunna göra skillnad för andra människor. Det är en ynnest. Nu tänker jag försöka få krassliga tonårssonen att se någon relationsfilm med mig... Han jublar inte... Ha en fin alla hjärtans dag allihopa... Kram



3 kommentarer:

bloggare på icedaniel.se sa...

Hoppas att alla är snälla idag.

♥ Sojka ♥ sa...

haha skönt att se lite stök hos andra! ;)

KaosJenny sa...

Mm bloggare på icedaniel.se, alla vara faktiskt väldigt snälla. De tre yngre gav och frukost på sängen och sen fick vi lite hjärt-pyssel :-)
Håll till godo Sojkas framtid... Jag kan lova mera framöver också :-)
Kram på er