tisdag 30 oktober 2012

Prisat vare Kaoset...

Jag har ett jobb som är lätt speciellt. Ett sånt där galet ett, som vissa dagar innehåller massor av ångest, elände och död. Ansvarigt till tusen är det också, jobbet jag begåvats med. Somliga dagar hinner man med att känna nästan allt bara på en förmiddag... så där så att man nästan inte vet vart man ska ta vägen. Så där så att man känner sig vettlös som skrev på anställningspapperna...

Och då är det skönt att, när man väl kommer hem, bli anfallen av en hel flock barn. Sparka undan lite skor i hallen, hitta handdukar på försurning och flina åt det allmäna stöket. Titta på den gigantiska trivselhögen med papper och konstatera att den inte krympt. Mysmöjligheterna blir många med en bunt ungar. Pussa på flera stycken. Tjafsa lite om någon orättvisa. Brottas lite. Det är härligt att komma hem till de roliga ideernas hemvist. Relationerna funkar fint, lite Kaos på "dom rätta ställena" är riktigt befriande.
Vissa dagar är det helt enkelt underbarare än någonsin att komma hem till Kaosfamiljen. Så där så att man nästan blir tårögd. Plötsligt får strofen Kaos är granne med gud en helt underbar innebörd... Kaos kan vara helt underbart, jag älskar mitt Kaos... Nu är det dags att gå runt och titta på några sovande och varsamt puffa tonåringen med kompis från datorerna. Sköt om er allihop

Ps. Tack för era mysiga och kloka kommentarer också förresten... någon dag ska jag svara, kommentera hos er osv men det är inte idag, Kram på er

Inga kommentarer: