fredag 28 september 2012

Sick September och mera månggifte åt folket...

Allstså, missförstå mig rätt. Inte för att jag känner att jag vill dela Mannen med ett gäng andra fruar och jag är extremt nöjd med Mannen men...

Det är Sick September och det känns som om Kaosfamiljen är rätt underbemannade på vuxenfronten. Bara det där med 4 föräldramöten... Tvättemanjaro som växer ohejdat i källaren och saker ordnar sig inte alls själva lika ofta som jag skulle vilja. Har även förr varit inne på det galna i att det i varje hus står helt småsvettiga vuxna och försöker fiffa ihop någon sorts middag vid femrycket.

Kanske är månggifte en lite väl trasslig idé men jag förstår principen. Familjner behöver många vuxna omkring sig... För vår del har vi turen att bo nära både en del släkt och ha vänner man kan låna skor eller Rinexin av, som kan täcka upp när logistiken inte håller eller ge oss ett handtag. Det är mer värt än alla pengar i världen. Kram på er

2 kommentarer:

MaNo sa...

jo, man skulle ju haft lite driv - så man skulle ha fixat sig ett kollektiv...:)

KaosJenny sa...

Mm, vi kan ju vara kollektiva utan att bo ihop MaNo.. Kram