söndag 26 augusti 2012

Välkommen vardag men det snurrar lite...

Vi har sagt välkommen till vardagen och det känns som vi sparkade igång relativt smärtfritt. Det känns att barnen är större och att de själva håller koll på en del saker. Som parentes kan sägas att det är fördelen med att vara lite Kaotisk och noll-kollig, barnen börjar, efter att ha fått ha matte istället för bad ett par gånger, själva hålla koll på när badkläderna ska med. På sina sätt är det rätt skönt med vardag när man varit ledig länge. Ordningen återställd liksom...

Däremot vet jag inte hur jag ska beskriva veckan. Underbar men samtidigt som vissa saker itne alls är så kul. Det känns som om det snurrar mycket, inte så mycket hos mig som runt omkring mig... Just nu kan jag nog inte beskriva det, och egentligen ska jag nog inte gör det än heller. Jag behöver smälta lite först. Kan bara konstatera att det varit en otroligt färgstark vecka.

Och det är då som det är viktigt att inte bar köra på utan tänka sig för. Hitta luckor så att man kan ladda, sortera så att man vet när man ska kliva in, kliva ur eller bara låta saker flyta och ha tillit till omvärlden. Svåra avvägningar men det går. Mitt sätt att hantera snurr är att prata men också att söka mig ut i naturen. Det funkar verkligen riktigt bra. Problem jag inte kan/ ska göra något åt lämnar jag i skogen. Vatten har jag upptäckt är bäst för att bli av med tunga känslor eller ge energi.


Pallen i hallen är som den här veckan, brokig, lite grann av allting och lite väl mycket...
Kram

2 kommentarer:

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Vatten ger också mig energi. Jag kan inte tänka mig att inte bo vid vatten, hela vintern kryper jag in i tanken på hur det känns att gå ner till min lilla brygga på sommaren och sitta där och se på vågorna och lyssna till klucket....

KaosJenny sa...

Mm Eva, det är helt magiskt med de fyra elementen... jord, eld luft och vatten... Olika sät att tanka som verkligen fungerar, beroende på vad man behöver... Kram