onsdag 27 juni 2012

Bonustid?

Missat bussen på grund av trötthet... Nå, jag har inget inbokat precis på morgonen men ändå lite irriterande... Ger mig lite oplanerad tid förstås. Oplanerad tid är annars något som på sista tiden varit ovanligt förekommande. Mycket jobb och fotboll. Så klart att jag, om jag ABSOLUT vill kan ordna mig oplanerad tid. Egentligen. Det kan man i stort sett alltid eftersom det mest utom jobbet är borden- inte måsten. Jag gnäller inte. Det är hur roligt som helst att vara fotbollstränare. Lite likt att vara Kaosmamma faktiskt. Det händer saker hela tiden och är mycket av allt, framförallt nu när de små damerna börjar tonåra sig...

Och det är nog det som jag tycker är häftigast med att vara Kaosmamma också. Det är mycket som händer hela tiden, mycket tankar och känslor som flyger runt. Man kan gräla med någon och få en kram samtidigt. Det är förstås mycket av annat också. Varje familjemedlem har olika vilja, tempo och behov. Man marscherar inte direkt i takt bara för att man är en familj... En stor utmaning. Nu när det blir lov och vi allt eftersom kliver mot fler tonåringar känns det ännu mer tydligt. Nu ska jag springa till nästa buss. Tack vare att jag missade den förra blev det en Blogg... Känns faktiskt bra. Hur tänker ni om olikheter? Kram på er

2 kommentarer:

Cayenne sa...

Ibland är det svårt med olikheterna. Särskilt om man har barn som man tror är alldeles för olik sig själv.

Ibland hamnar man på kant med någon, men nästa gång är det någon annan i skaran som man inte förstår sig på.

Man vinner mycket på att ibland försöka stanna upp och fundera vad de där olikheterna egentligen handlar om. MAn kanske bara har hamnat lite i ofas.

KaosJenny sa...

Mm, helt riktigt Cayenne... Det är något som jag också lärt mig, att stanna upp och reflektera lite över situationen... Jäteviktigt men inte alltid så lätt... Det är mycket lättare att tänka att alla andra är idioter ;-)
Kram