tisdag 13 mars 2012

Färdig- flinat

Ah, ibland är det mänskligt att krokna lite. Nu har vi diskuterat WoW spelandet med Storebror i ungefär dagarna tre. Läxor och sura handdukar är ju alltid aktuellt. Logistik likaså... Läsa lite för Lillasyster och dansa lite med Lillebror och Storasyster. Alltid är det något på gång i Kaosfamiljien...

Antagligen är det därför som jag känner mig färdig-flinad och rätt matt. Det är kväll så att det är helt ok och jag tar chansen att bara rasa ihop lite. Tror att "rasa-ihop-tid" är otroligt viktig i dagens media-brus. Tid att komma ikapp sig lite...

Nu tror jag att jag ska slänga mig i Soffan och smygsova lite. Unnar ni er återhämtning? Kram på er

4 kommentarer:

kattiiiiss sa...

Lät skönt du :-)
Ha en mysig onsdag, lillördag idag!
Kram på dig Jenny

Galenskap och lite allvar sa...

Hej vännen!
ja, det där med återhämtning.Stundtals blir det mer och ibland blir det mindre. Jag har levt ett otroligt stressat liv med jäkligt mycket måsten i vardagen. Men....när 2012 gick av stapeln så blev jag hård mot mig själv och tvingar mig nu att stanna upp och bara vara. Bara leva i nuet för ett tag, andas in och känna mig stolt och nöjd över det jag presterat istället för att bli tokig på sånt som jag INTE hunnit med! Att kunna prioritera är viktigt...men ibland svårt!

Att ligga och slappa på soffan, eller gå på stan verkligen jättelänge(om man nu tycker det är kul), att bara göra sånt man själv vill, att tillåta sig att för en stund få vara lite ego......är grymt skönt och välbehövligt!!

Ha det bäst!
Kramelikram Veronica

Maria sa...

Rätt tänkt, bryta ihop lite lätt emellanåt, sträcka ut sig på soffan och vara snäll mot sig själv! Här har jag gått och surat i evigheter nu av alla sjuklingar, ordkrig med mellansyster och nätter med bråkig lillebror. Nu får det vara nog, bestämde jag, nu tänkte jag bli glad igen! Kram på dig

KaosJenny sa...

Tack Katarina och ja, det var jätteskönt. Jag väntade in Mannen som var på bio :-)
Veronica, det låter ju jättebra... Låt oss tillsammans försöka sprida tankarna om vikten av återhämtning till andra också...
Låter som en god idé Maria men glöm inte att det är ok och helt på sin plats att bryta ihop och vara sur också ;-)
KRam på er