söndag 19 juni 2011

Jag hade helt enkelt fått föräldraskapet om bakfoten!

Alltså, när jag fick barn så tänkte jag mycket på mamma-skapet och vad jag skulle ge. Läste spaltkilometer om barnuppfostran. Ojojoj vad man skulle "fiffa till" honom, Storebror...

Ju längre jag är förälder, desto mer tror jag att det är barnen som ger mer... Jösses vad det känns som om de uppfostrar, utmanar och "fiffar till" mig... Ett tagande och ett givande, det känns som om jag lär mig enormt mycket om mig själv och livet av att ha barn... Jag hade helt missat det där med föräldraskap som möjligheten till att utvecklas som människa. "Förmånen" att stå på scenen varje dag hela tiden i någon sorts idoltävling där man själv har fött fram den extremt uppmärksamma, stenhårt kritiska och samtidigt förlåtande och kärleksfulla juryn...

Undrar om jag inte hade varit lite rädd om jag anat ;-) och tänk vad jag hade missat utan allt detta underbara... Love makes the world go round

Inga kommentarer: