onsdag 13 april 2011

Vårskriiii...

Jo, nu är den här, våren. Med allt vad det innebär av uppskrubbade knän och fulla hallen med cykelhjälmar. Den bästa tiden i trädgården, när man bara kan gå runt och titta på vårlökarnas entré. Och den sämsta tiden för vårt ack så vackra men helt innerligt opraktiska hallgolv. Hade jag bara tänkt ett litet varv till så hade jag nog förstått men jag vägrade för en gångs skull tänka praktiskt. MAN SKA INTE HA LJUST GOLV NÅGONSTANS!!! Vitt är tjusigt men inte så smart om man inte vill viga sitt liv åt putseri. Ljust golv borde framförallt inte existera i en Kaoshall... Här är en bild på "ett grustag nära mej".




För övrigt har det där barnet som har lite jobbigt med sig lyckats riktigt fint i sin brottning med sig själv idag. Ibland är nog det bästa man kan göra för ett barn att behandla det lite som vårlökar. Titta på dom med kärlek och finnas där men lita på att barnet klarar det och låta det vara ifred med sitt problem så ordnar det sig. Att vara rasande, frustrerad eller ledsen är inte hela världen om man lär sig att hantera det utan att någon fixar och ordnar upp allt. Det är vackert när de lyckas. Ha en trevlig torsdag alla fina...

5 kommentarer:

kattiiiiss sa...

Känner igen det där med röran i hallen. Vinterskor, vårskor, stövlar, hjälmar, hopprep och en och annan boll.
Ha en bra dag!
Kram

Katarina sa...

:O)Ler igenkännande, allt på en gång. Kram Katarina :O)

Grodmamman sa...

Skönt att se att det inte bara är vi som har kaos i hallen!;)
Kram

Ellenbellen sa...

Så nu fick jag ju ett till inre stärkande bild att tänka på i "kaos" situationer. En vårlök! Från och med nu ska jag jobba mer med istället för mot min stora, lilla vårlök! Tack gurun ;)

KaosJenny sa...

Härligt att höra att fler känner igen sig i Kaoshall :-)
EllenBellen, kul att du fick ut något av min tanke, jag ska nog själv tänka mer på den. Försökte lära fräsande katt att åka bräda idag.. gick inte alls så klart... och visst är vi alla som vårlökar ibland...
Kram på er