tisdag 26 april 2011

Soft-VaB

Det har sina tjusningar att barnen blir lite äldre. Soft-VaB är en sån sak. Alla barnen utom Lillasyster hade lite magknip i morse som en liten eftersläng av magsjukan. Mannen och jag hade redan bestämt veckans VaB-ordning så jag var inställd och det var lika bra att alla fick vara hemma och vila upp sig idag. Sjuka barn är aldrig roligt men det här är en VaB-vinst. Inga problem att VaB:a stora barn som orkar busa och sen går och sätter sig i något hörn och läser. "Tyvärr" är ju vädret så fint så det blir inte några underverk gjorda inomhus heller ;-). Hoppas att er dag blir minst hälften så härlig som min.

3 kommentarer:

Milla sa...

Soft-vaba skratt..en bra formulering.
Här njuts av vädret o o-sjuka barn:)
Kram

mammaxtre sa...

Soft-vab, det var ett skönt uttrycka. Och jag förstår vad du menar :-)

Ha en fin dag

KaosJenny sa...

Soft-VaB är verkligen något jag kan rekommendera men det klart, det går ett gäng torka-kräks-VaB på en soft-VaB så jag tycker nog helt ödmjukt att jag tjänat ihop till det ;-) Kram