torsdag 10 februari 2011

Full kontroll?


Ibland blir jag lite avundsjuk på alla som verkar ha så där björnkoll men idag är inte en sån dag. Visst, jag blir helt galen på mig själv när allt kör ihop sig men samtidigt blir jag extremt lycklig över till synes små saker andra gånger. Jag förväntar mig inte att allt ska funka och när det inte gör det kan det roa någon annan. Det blir rätt bra historier som till och med jag kan skratta åt, efteråt. Och perspektiv... idag har jag till exempel njutit av mina ny-återfunna skor och flinande vinkat lite åt den fulltankade bilen. Hade jag varit en sån där full-koll mamma hade jag säkert inte alls insett storheten med vinterskorna och en nytankad bil utan ägnat resten av dagen åt att städa eller något annat "nyttigt".

Men jag säger nej nej, det är inte min grej... Jag skippade glatt alla måsten och gjorde rest-restaurang till middag (man får en meny som man får beställa ifrån, ibland tar det slut förstås men de flesta brukar bli nöjda). På morgonen skickade jag iväg barnen till skolan och sen sov jag en stund till för det tyckte jag att jag behövde. Efter det gick Lillasyster och jag längdskidor i allt det vackra. Vi åkte runt länge, pratade och skojade. I slutet hann vi bara 10 meter innan vi blev tvungna att vila oss lite. Sen tog Lillebror och jag sparken till affären. Vi kan verkligen ha trevligt, både på vägen dit, i affären och på väg därifrån när vi handlar mat. Framförallt tar vi det väldigt lugnt. Jag tror att de duktiga kolltrollen har färre knasiga glassar-dagar... Såna här dagar som jag behöver för att må bra i längden...

4 kommentarer:

kattiiiiss sa...

Vad härligt att skippa alla måsten! Det har jag också börjat göra. Ibland är det helt nödvändigt faktiskt.

Trevlig helg!
Kram

Bina sa...

En lisa för själen att kunna vara flexibel och slå duktighetsprinsessan i huvudet med en stekpanna så hon blir tyst.

Grodmamman sa...

Klart att man ska skippa alla måsten ibland och bara njuta av dagen!:) Jag är en kontrollmänniska och vill ha koll på min dag, men jag tränar på att släppa kontrollen och bara vara. Det lyckas ibland!:)
Kram

KaosJenny sa...

Härligt tjejer, precis som ni säger så är det riktigt bra för själen att "slå duktighetsprinsessan i huvudet med stekpannan så hon blir tyst", släppa kontrollen och skippa alla måsten. Kram på er