tisdag 8 februari 2011

Ny dag, nya stolleprov...

Snabbt hem och så kasta ner lite mat i en burk så att jag kunde äta på vägen. In med Storebror med trumpinnar och Storasyster med danskläder i bilen. Snabbt, snabbt... Efter att ha kört en bit insåg jag att bensinmätaren visade på mindre än noll redan när kom hem i söndags. Insåg att jag passerat sista avfarten för att kunna vända och att mitträcken gör att jag måste till mitt slutmål innan jag träffar på en mack. Återstår bara att hålla tummarna. Att hålla tummarna när man riskerar soppatorsk funkar inte kan jag meddela. Det enda som händer är att man blir lite mer trafikvådlig.

Med en mesig liten suck la Wacko Wolfram bara av. Ingenting kunde övertala honom att röra sig en centimeter. Kaosmodern skrek lite och använde ett par fula ord... Annars var det tyst och väldigt väldigt mörkt. Sökte extradunk... Fanns inte. Sökte mobilen... Fanns inte heller. Den låg, antagligen för första dagen på ungefär 1795 dagar kvar på skrivbordet på mitt jobb... Just idag!! Kaosmoderns svor lite till och skrek lite igen... Barnen hjälpte till men intet som kunde hjälpa vår situation fanns att frambringa. Kalle Anka tidningar och skräp kommer man inte långt på. Barnen stannade i bilen och Kaosmodern provade att samla ihop sitt förnuft och börja gå... Muttrade och försökte lifta. Inget napp, eventuellt såg den ömma Kaosmodern aningens hotfull ut. Gick och gick. Å bilarna dom bara körde förbi. Kom fram till rondellen i stan och där jag turligt nog blev upplockad av en person som jag känner. Å så skönt. Funderar på om det kan vara så att man i och med mobilernas entré tänker: Äh, ring en vän i stället för att erbjuda sig att hjälpa någon. En del blinkade med hellysena och tutade för att jag "gick på fel ställe".

Köpte dunk med bensin samt choklad till kvinnan som plockade upp mig. Fyllde dunken och passade på att ge mig själv lite sån där obligatorisk "jag-har-fått-soppa-torsk-och-har-därför-bytt-min-parfym-mot-bensin-lukt. Fick skjuts tillbaka till rondellen. Gick med extremt snabba steg tillbaka till bilen. behöver jag berätta att det varken blev trummor eller dans? Och naturligtvis var det en sån här bensindunk jag köpte. Jag borde inte ens vara förvånad. Bäst att inte låta bilen stå så nära huset då ;-). Lite trst blir det när jag inser att jag åtminstone gjort en vettig sponsring i veckan när jag skänkte mina bästa vinterskor hit. Jag funderar lite på hur jag ska få den här veckan att ta slut utan att jag hittar på nya stolleprov. Undrar om chefen blir orolig om jag ringer och säger att jag måste ligga under sängen resten av veckan? Ha en trevlig kväll...

2 kommentarer:

Mångmamma sa...

Japp, det blir en bra historia ev det i efterhand.
För att "trösta" dig lite - mångmammakontrollfreeket har gjort precis likadant!
Kanske därför jag inte vill riskera att behöva göra om det och därför inkorporerat kontroll som ledmotiv i livet!?
Kram

KaosJenny sa...

Mm, har funderat på det där med att bli kontrollfreak ibland men alltid kommit fram till att det skulle kräva enorm energi som jag hellre ägnar åt annat. Det mesta Kaoset brukar ju lösa sig ;-) Kram