fredag 4 februari 2011

IG eller G till Wacko Wolfram?

Wacko Wolfram, vår opålitliga favorit-idiot-bil har jag ju skrivit en del om. Idag skulle han besiktas. Och min vana trogen körde jag in och instruerade besktningskillarna om att de måste kolla min WW extra noga eftersom jag kör runt med massor med barn för det mesta. Sen sätter jag mig och läser och tittar strängt på dom ibland för att verkligen understryka att de inte får fuska. De tittar tillbaka som om jag är kommunens konstigaste kvinna. Kanske jag är men jag känner ändå att bromsar är jätteviktiga.

När jag körde därifrån kände jag mig supernöjd. Klart vi fick ombesiktning (annars hade ju koll-killarna misskött sig) men tänk att få köra därifrån i den egna bilen... Jag vet att det finns folk som inte räknar en ombesiktning som att bilen "gått igenom" och blivit godkänd. Ha, jag har alltid haft bilar där man får vara nöjd om man inte får ett IG (=körförbud) på plats och ringa till taxi. Wacko Wolfram lever ett år till alltså :-).

Till sist så vill jag säga att jag har liite svårt att tycka synd om de som inte kan resa till Egypten. Jag tycker mer synd om dom som bor i Egypten och andra halv/ heldiktaturer. Jösses vad glada vi ska vara över vår demokrati och både får rösta och klä oss hur vi vill... Dessutom ska vi ju vara glada att vi inte behöver ha dom löner och arbetsförhållanden som många i de länder som vi reser till och äter, dricker och handlar billigt har. Mm, för annars skulle det inte bli så billigt för oss...

2 kommentarer:

kattiiiiss sa...

Härligt att bilen gick igenom! :-)

Ha en härlig fredag kära du!
Kram

KaosJenny sa...

Mm, det var riktigt trevligt, vi firade med att fika go´fika... Ha en trevlig helg själv Kaatzi Kram