söndag 12 december 2010

Var vore vi utan Nördar och personer med ADHD?

I fredags var Storebror, Storasyster, Mannen och jag på bio. De mindre syskonen var med mormor och morfar. Vet inte om det någonsin hänt förr att vi gjort något med bara syskonen stor. Häftigt att ägna sig åt bara syskonen stor och ärligt, det är ingen sak att gå på bio med en 12 åring och en 10 åring när man är van att ha två till, vara en flock.

Vi såg Harry Potter och den var jättebra. Och så tänkte jag på alla miljoner människor runt om i världen som läst böckerna och att det finns en och annan Harry Potter nörd... Hm, undrar om inte alla samhällen behöver nördar? Människor som verkligen kan snöa in på saker och inte ge sig förrän det vet ALLT om någonting. Vi har väldigt mycket av samhällets utveckling att tacka nördarna för. Människor som har vigt sitt liv åt att fundera på enskilda saker och vidareutveckla sina ideer. Människor som inte slutar bara för att folk säger att det är fånigt eller omöjligt. Såna som precis som Edison är beredda att misslyckas extremt många gånger innan de lyckas en endaste gång. Heja nördarna helt enkkelt...

Och så kan jag väl passa på att slå ett slag för alla personer med ADHD också. Jag tror inte att ADHD är något nytt fenomen. Det har nog alltid funnit personer som inte är lagom. Det är de som har tillräckligt mycket energi för att bli entreprenörer, egna företagare och nybyggare. Vi har nog allvarligt talat en hel del och tacka ADHD personerna för också. Är det inte såna personer som tar i, tänker "utanför boxen" och för samhället framåt?

Och när jag tänkt de tankarna klart ser jag att jag fått en Award från Katarina. Mysigt, Jag blev jätteglad, nästan lite rörd men tyvärr får den vänta tills imorgon. Nu ska jag sy upp ett lucialinne, dricka te med Mannen och prata om veckans logistik... Kram på er

Inga kommentarer: