fredag 31 december 2010

Gott Nytt År och trevliga nyårslöften

Nytt år och nya förutsättningar brukar många tänka, nyårslöften, att man ska börja eller sluta med saker... Mina nyårslöften brukar vara lite annars. Jag brukar mer rabbla upp saker som jag är nöjd med och ska fortsätta med. Känns bra, jag gör det i år också.

1. Välja roligheter och skratta så ofta som möjligt
2. Älska barnen, Mannen och mig själv så ofta jag kan
3. Göra mig av med skor och kläder som inte är bekväma
4. Röra på mig när det känns vettigt och roligt
5. Hänge mig åt att njuta av nuet och vara nöjd och tacksam så ofta jag kan.
6. Dricka tekopp med Mannen så ofta som möjligt
7. Att i möjligaste mån tänka på miljön
8. Se till så att jag håller och inte kör slut på mig, unna mig vila
9. Låta bli att be om ursäkt för att vi har stökigt, fortsätta att göra praktisk politik av att det finns viktigare saker än ordning.
10.Att låta mig inspireras av Jean-Jaques Roussau som år 1754 sa:
Varje gång vi vill ha något vi inte har råd med, blir vi fattigare oavsett vilka resurser vi har. Varje gång vi känner oss nöjda med det vi har, kan vi betrakta oss som rika, hur lite vi än i realiteten äger.
11. Hitta min bok Hur barn förändrar ditt liv av Harriet Goldhor Lerner eller köpa två stycken (man ska ha två av sina bästa böcker, så man kan låna ut dom)
12. Försöka låta bli att bläddra i inredningstidningar

Ojsan, 12 nyårslöften, men lagom förlåtande så de funkar nog. I juni utvärderar jag och kollar så att jag inte har ställt om kursen helt åt skogen under året. Gott Nytt År på er alla söta. Kram

4 kommentarer:

ulrika sa...

wow,klockrent. Får jag "låna " dina 10 löften ?

Fina Frun sa...

Lycka till med löftena ;)

Grodmamman sa...

Kan skriva under på de flesta utom nr 12!:)
Lycka till med att hålla dem!
Gott Nytt År!
Kram

KaosJenny sa...

Klart du får låna Ulrika :-)
Tack fina frun
Kul att vi är fler Grodmamman
Kram på er