tisdag 26 oktober 2010

Framme i det foerlovade landet :-)

Klockan 03.18 slog Lillebror och Lillasyster upp sina klara. 03.30 hade de lyckats se till att Storasyster vaknade. Storebror och Mannen har eget rum (eftersom de inte sov en sekund under resan). Resan gick fint. Barnen var hur duktiga som helst men det klart, stora flygplatser och mycket folk... 1,2,3,4... 1,2,3... shit, Lillebror kom hit... 1,2,3,4 puh, 1,2,3 shit Storasyster, vaenta... 1,2,3,4 puh...

En av de riktigt roliga sakerna med att resa aer att man traeffar roligt folk. Jag hade min plats brevid en Steven from San Diego. En mycket trevlig bekantskap. Vi pratade politik och allt mellan himmel och jord. Och som vanligt, av att traeffa andra laer man sig saker. Steven sa att han inte har "healthinsurance", han reser hellre. Hans farmor hade laert honom att resa. Jag beraettade att vi hellre reser aen fixar hemma. Steven skrattade och sa att barnen troligtvis kommer att minnas resor bra mycket mer aen vardagsrumstapeter. Mm, redan hittills har vi sett saker som vi kommer att minnas. Storebror och Storasyster, som annars krigat i sinne ett par veckor har som favoritgrej att tumbrottas. Sams... jag njuter.

Stevens farmor hade fler kloka saker i lager. Hon hade en skylt (sign) daer det stod:
My home is eunough clean to be healthy
and eunough dirty to be happy

Nu ska jag rasta de mindre resenaererna. Vi har ju suttit en del stilla och det maerks. Vi ser naer jag hittar internet igen. Jag skickar vaerme naer jag hittar den. Den haer delen aer inte varm, alls. Kram allihopa

6 kommentarer:

Mångmamma sa...

Mysigt!

Anonym sa...

Kul att höra lite hur det är med er. En sådan klok mormor din flyg kompis du hade! Spännande med möten under resor. Ha det bra!

Lisa

KaosJenny sa...

På tal om kloka grandys så är det barnens farmor o farfar som sett till att vi kom iväg:-). Underbara dom. Tack tjejer o kram på er, nu sk vi se till att flocken blir utfodrade

Perny sa...

Just det där med att prioritera resor framför huset, det har jag funderat på en del. Vi har på grund av den tanken dragit ner rejält på de planer vi haft angående utbyggnad av huset.

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Mina barn minns med glädje alla våra resor runt om i världen när de var barn. Okej att huset vi bodde i var litet och rörigt... det är inte det de talar om när de minns barndomen utan det är mest resorna när vi var tillsammans alla fem
Kul att höra om ert resande!

KaosJenny sa...

Kul Perny o Eva att ni tänkt likadana tankar. Och vissa saker ( som att man kan dricka vattnet direkt ur kranen) uppskattar man mer när man har varit iväg och sett annat. Kram