måndag 11 oktober 2010

Äntligen hemma!


Plötsligt har uttrycket fått en helt ny innebörd. Massor med flygtimmar och dygnet helt på sniskan men vad gör det? Äntligen hemma...

Ni hade rätt, jag har haft det hur bra som helst. Varit på verkligen efterlängtad och extremt bra kurs, träffat massor med trevliga, roliga och mysiga människor, upplevt saker jag aldrig skulle kunna uppleva hemma, ätit gott och badat lite. Har inte hunnit smälta allt än, det har varit överväldigande. Dåligt samvete har jag inte haft något alls av. Vill man iväg och Man och barn klarar sig är det rätt att fara. Däremot har saknaden nästan gjort ont fysiskt.

Tårar i ögonen när jag såg alla de fina igen. 11 dagar har känts väldigt länge, framförallt morgon och kväll. Kramar kramar och kramar. Finfika, blommmor, presenter och bubblande prat. Mm, alldeles underbart. Inte så dumt att vara ifrån varandra lite. Mannen säger att han utvecklats, det har jag också. Barnen har garanterat också gjort det. Nu ska jag dricka tekopp och stråla med ögonen mot Mannen.

4 kommentarer:

Mrs. S sa...

Härligt att allt varit bra!

KaosJenny sa...

Mm, det är verkligen jättemysigt Kram

Anonym sa...

Tänk hur härligt det är att komma HEM efter en längre resa.
Du verkar ha haft det fantastiskt iaf på din tripp!

/Henna

KaosJenny sa...

Jepp, jag njuter fortfarande av att vara HEMMA... Kram