tisdag 10 augusti 2010

En lista på saker jag INTE ska göra

1. Sy (jag har just provat, gick åt skogen)
2. Röja i förrådet (eftersom jag aldrig avslutar ser det värre ut efteråt, har provat idag)
3. Väcka Lillebror för att han ska få sova med oss direkt
4. Oroa mig för Storebror
5. Oroa mig för, äh jag skriver oroa mig över huvud taget. 98% av all oro är obefogad och resten kan man inte göra så mycket åt.
6. Bry mig om vädret

Däremot ska jag tillbringa min 40 årsdag på SPA hotell i höst och så arrangerar jag en klädfest en kväll nästa vecka i vår källare. Barnen kallar det klädfest. Vi träffas några stycken med överblivna kläder och byter ihop oss. Har funkat strålande varje gång. Föräldrarna fikar och barnen provar kläder. Billigt, enkelt och trevligt. Dags för tekopp med Mannen. Sov gott

2 kommentarer:

2BarnsMamman sa...

Låter som en bra lista med saker att undvika! Härligt när gamla grejer kan komma till användning hos andra! Kram kram

KaosJenny sa...

Japp, att göra listor är så tråkiga, inte göra listor är bättre för stressnivån ;-). Det är riktigt bra med recykling av kläder. Det som någon inte vill eller kan ha blir en skatt för någon annan... Kram