onsdag 30 juni 2010

Halvårsutvärdering

Dags att halvårsutvärdera nyårslöftena så att jag inte är på fel spår...

1. Att försöka låta bli att ursäkta för att vi har stökigt, att göra politik av att det finns viktigare saker än ordning funkar för det mesta men jag är utvecklingsbar

2. Att behålla mysmagen, dvs fortsätta att äta godis och glass när nöden kräver det jajjamän

3. Att välja roligheter så ofta som möjligt förbättringsområde, det har hänt att jag har valt tråkigheter ändå

4. Att i möjligaste mån tänka på miljön check

5. Att vara glad över att jag vaknar brevid en rufsig någon som tittar på mig med kärlek i blicken.nja, det här löftet håller jag inte och jag vet inte om jag ska det heller?

6. Att fylla 40 under året och jobba på att alla rynkor blir skrattrynkor har inte blivit 40 än men skrattat mycket...

7. Dricka tekopp med Mannen så ofta jag kan har blivit sämre och sämre under året, hm...

8. Vidareutveckla min förmåga som kaospilot Ha Ha, vad är alternativet?

9. Älska omgivningen och mig själv i den mån det går (inte känna skuld de stunder jag önskar att jag var singel utan barn) utvecklingsbart

10. Att låta mig inspireras av Jean-Jaques Roussau som år 1754 sa:

Varje gång vi vill ha något vi inte har råd med, blir vi fattigare oavsett vilka resurser vi har. Varje gång vi känner oss nöjda med det vi har, kan vi betrakta oss som rika, hur lite vi än i realiteten äger. Japp, Roussau borde ha lagt till att om man har fyra barn ÄR man rik

Ha en trevlig kväll

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter som att du är på rätt väg......

Kram/ Henna

2BarnsMamman sa...

Ser bra ut så här långt... bara att kämpa vidare! Kanske te ska bytas ut mot valfri kall dryck så här års för att det målet lättare ska efterlevas :) Kram kram

KaosJenny sa...

Mm, känns rätt bra att lyckats hålla sina nyårslöften så pass ;-) Kanske kall dryck vore bättre men jag det handlar nog inte så mycket om teet som att vi bord prioritera att sätta oss... Kanske mer godis hemma :-) Kram på er