torsdag 24 juni 2010

6-3= mindre än 3

Det är inte så att jag tycker att vi är en för stor familj eller så MEN... Nu har vi bara varit tre stycken hemma i ett dygn. Jösses vilken skillnad. Lillebror, lillasyster och jag. Inte tusen saker som händer samtidigt, bara det att utfodra 3 personer istället för sex är en stor skillnad... Och när (det handlar ju alltid om när, inte om) det blir bråk så går det att avstyra eller också kan jag gå någon annanstans utan att dyka in i ny bråkmöjlighet. På många sätt blir livet lite mer behändigt när man är färre. Jag tror att man njuter lite extra när man är van att vara en stor bullrande Kaosfamilj när gänget decimeras lite temporärt.

Livet har forsat på otroligt snabbt den senaste tiden för Kaosmodern. Så snabbt så att tidsuppfattningen blivit lite skev. När det blir så mycket är min överlevnadsstrategi att bara ta en dag i taget. De senaste veckorna har det hänt flera gånger att jag hänvisat till saker som hände för en vecka sedan som om det var minst en månad sen. Fördelen med att ta en dag i taget är att man håller mentalt (känns det som). Nackdelen är att jag till exempel blev tvungen att ta ledigt för skolavslutningen samma morgon men som det mesta annat så löste det sig.

Varmt och strålande sol på min lediga torsdag. Bara två barn hemma... Tånaglarna är nymålade. Jag har legat ute och läst på en filt stora delar av dagen. Skönt. Lillebror och Lillasyster har haft stora och små lekar. Vardagsmys. Chefen får dra mig i håret eller vad som helst, jag tänker aldrig någonsin börja jobba heltid. Jag behöver verkligen min lediga dag och är beredd att hålla ner utgifterna... Hoppas ni får en fin midsommar

4 kommentarer:

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Jenny! Det låter härligt med ditt stökiga liv. I synnerhet som jag riktigt kan känna hur du också har förmågan att njuta av din härliga familj. Just denna midsommar är jag så lycklig över att ha mina barn plus lille Milton okring mig. Jag är en riktig storfamiljsmamma! Glad midsommar!!!

Mifflan sa...

Det låter sunt tycker jag!

Anonym sa...

Det är skönt att få tid för familj och livet i allmänhet!

Kram Henna

KaosJenny sa...

Eva, det är verkligen härligt och ja, jag njuter (klart jag blir galen ibland också men...) Härligt med både barn och barn-barn :-) Den tiden ser jag också fram emot.
Tack Mifflan
Mm Henna, tid är, om man har möjlighet att prioritera det, viktigare än pengar.
Kram och hoppas ni också haft en fin midsommar