lördag 20 februari 2010

Ibland blir jag sån som jag inte vill vara


Här ovan ser ni anledningen... När högarna blivit på tok för stora... (Lägg märke till den optimistiska lilla dokumentsamlaren, ha HA). När det börjar gå laviner och man får betala 100 kronor i böter för att man missat sin hälsokontroll... Och då blir jag så där som jag inte vill vara, grinig och gnatig. Drar igång värsta röjningen och kräver att varenda medlem i Kaosfamiljen ska ställa sig i givakt och utföra sina sysslor. Pronto!

Så visst, vi har fått en del gjort. Gårkvällens sockmemory fungerade strålande. Storebror och Lillasyster har gjort underverk på sina rum. Storasyster och Lillebror har också jobbat på även om de inte är i mål än. Jag har börjat se botten på några av högarna. Och så har vi hittat de sista julkorten, eh, påsk-korten.

Nu har jag hejdat mig. Kom och tänka på orden som en mycket klok kvinna sa till mig på bussen: -Man lär ju inte sitta på hemmet och glädja sig över vilka fina tapeter man har haft... Nä, just det. Inte lär man sitta och tänka på hur välstädat man haft det heller... Jag skulle tro att det finns andra saker som kommer att få en att klappra med löständerna. Alla bad, skidturer och kräksnätter. Förmodligen kommer tanken på antalet matkassar man släpat hem och det faktum att vi haft turen att ha skodrivor i hallen att få mitt hjärta att svälla av stolthet och ögonen att stråla. Det mesta av Kaoset kommer att ha blivit bra historier som jag och mina polare på hemmet kan utbyta och skratta så att löständerna hoppar ut ur truten...

Den om Anja och syskonen Stor tänker jag till exempel berätta. Storasyster tänkte bli störtloppsåkare en stund här i OS tiderna. Efter Anja kraschat sa Storebror vädjande: Snälla Storasyster, bli inte störtloppsåkare, du får hellre åka iväg och reta hajar... Nu tänker jag ta renskinnet och en bok och slänga mig i en snödriva med Storebror. Ha en trevlig lördag

5 kommentarer:

Bina sa...

Jag är expert på att göra olika högar! De blir inte lika höga som dina, men frågan är vad som är bäst: en hög hög eller tre lite mindre högar utspridda lite varsom?

KaosJenny sa...

Några små är säkert bäst... Problemet var att vi på grund av pluggande och tusen järn i elden hade samlat på oss... men vi löste det :-) Jag ska satsa på några små nästa gång Kram

anne sa...

Jag hade kunnat heta Hög, men med åldern har namnet byts ut till MINDREHÖG. Annars var det gott att höra/påminnas om att det inte är tapeterna man minns!!! Det var bra sagt! :)

Emma sa...

Jag har också högar... Numera gör jag högar i stora skålar som jag bara kan ställa undan när det blir för mycket. Med andra ord så har jag alltså enormt stora högar i mitt skåp.

KaosJenny sa...

Anne Mindrehög låter som ett efternamn jag borde sträva mot eller kanske mindrehögiskål som Emma föerslog ;-) Kram på er tjejer