söndag 27 december 2009

Show med avslutande modevisning på tåget


Vi gav alla utom Lillasyster åksjuketabletter när vi skulle åka X-2000. Det gick hur bra som helst... ända till Lillasyster hostade till litegrann i mitt knä... sen kom det något mer än bara hosta, både i mitt knä och över hela henne...

MANNEN!!! KRIS!!! Mannen är att även han en hejare på att styra upp Kaos, han vet hur en slipsten ska dras. Nästan osynligt halade han fram påsar och papper, lotsade Lillasyster till toan och sen ut för lite frisk luft. På rekortid var de gamla paltorna nertrollade i påsar och både Lillasyster och jag satt vackert nytvagade och ombytta i klart chicare dressar. Behöver jag säga att applåderna till vår lilla show helt uteblev? Som vi har lagt ner oss på den här showen, dagens tågpublik verkar väldigt kräsen...

När vi kom hem var huset nästan översnöat... Hur mysigt som helst... men väldigt mycket skottning blev det. Vädrets makter är härliga. Vi människor planerar och försöker ha koll. Gör listor och uträkningar och sen ställer vädret till det för oss. Vi har skottat tre gånger idag. Jag tycker att det är häftigt att naturen är som den är. Visar oss hur små och futtiga vi är och att vi inte alls alltid kan få som vi vill även om vi är aldrig så vuxna. Som ovan ser bilen ut ikväll... Det är inte någon vild gissning att säga att jag kommer att åka buss till jobbet imorgon... Kram på er

3 kommentarer:

Anonym sa...

Mmm så där mysigt insnöad är vår bil oxå. Jag tror den får stå så ett tag till. Men till en Trettondagsbal funderar vi på att gräva fram den - är ni beredda på oss då?

Kram Lisa

Unknown sa...

Hej!
Snubblade in på din blogg för första gången nu i eftermiddag, på årets näst sista dag. Bättre sent än aldrig.

Fin och personlig blogg, kommer garanterat att besöka dig igen.

Hoppas att våra vägar möts via våra bloggar under 20hundra10.

Må så gott & Gott nytt år
Mvh Camilla, En mammas dagbok

KaosJenny sa...

Vi äär alltid beredda Lisa... kanske ska vi göra en trettondagsbal... Blir häftigt...
Tack för komplimangen och kul att du hittade hit Camilla
Kram på er