torsdag 5 november 2009

Vaccinerad...

Och jajamän, jag har haft ont i armen och sovit nästan hela dagen. Dagen idag då jag tänkte uträtta underverk. Underverken kan vänta... Jag har läst bok och legat under filt, kännt mig krasslig. Med jämna mellanrum har det kommit in någon och myst med mig. Och så har jag ställt mig upp ibland, gjort något litet och sen gått och lagt mig. Min kropp sa till mig att vila och jag lydde. Kändes bra.

Hade en diskussion idag med Storebror om det är han eller jag som ska sy på namnmärket på hans hockeytröja. Han tycker att det är jag, hävdar att han inte kan... Eh, han som kan koka gröt och steka palt, kan översteg bakåt och har byggt väldigt avancerade Legogrejer i många år. Jag kan sträcka mig till att vi syr halva var...

Vad tycker ni? Och förresten i vilken utsträckning packar ni åt barnen och håller reda på deras aktiviteter och skolgrejer? Vore kul att veta hur ni resonerar...

Här är en härlig länk angående lösningen på livspussel, jag hade kunnat skriva något liknande. Kanske borde man spara artikeln så att sönerna och döttrarna kan läsa den när det blir dags... Ha en trevlig kväll underbara bloggvänner

3 kommentarer:

2BarnsMamman sa...

Har också till slut bestämt mig för att vaccinera mig. Hellre än dag med vila än att bli riktigt sjuk!

Jag tycker att barnen ska göra så mycket som möjligt av sånt de faktiskt klarar. Tror det är nyttigt för dem. Än har jag dock så små barn, så jag har inte riktigt fått testa det i praktiken än. Får se hur det blir då...

Krya på dig och ha en mysig helg! kram

Pia sa...

Halva var - det låter väl bra??

Våra barn har fått lära sig att själva komma ihåg gympakläder, matsäckar och träningstider. Det är ju så trist att komma till skolan/träningen utan... NOg måste man göra dem en tjänst när man insett att ens egen hjärna skulle koka om man förutom allt annat man tror man måste komma ihåg även skulle vara supermamma o packa allas väskor... Även om man inbland kommer på sig själv med att försöka vara en supermamma... men inte lurar man många ;-)

Bra artikel! Jag har just kommit till insikten att vår röra lite här och där faktiskt går rätt bra att leva med, kanske helt onödigt att försöka uppfinna femte generationens system för att hålla reda på alla papper som invaderar familjen? Det ordnar sig ju ändå - i de flesta fall ;-)

Hen skön helg!

KaosJenny sa...

En dags hängighet är nog värt det 2barnsmammam... och jajamän, nyttigt att göra lite själv...
Skönt att höra att vi är två PiaPlupp som inte vill kvala in till Supermammorna... På något sätt får jag för mig att om man inte är supermamma så blir barnen duktigare.... och jajamän, man kan leva med röra...
Kram på er