lördag 21 november 2009

Kaoslösningar och ljusterapi


Detta är ett typiskt tecken på att saker kan lösa sig i en Kaosfamilj eftersom det ofta finns ett visst mått av kreativitet (bilden är fel, men lägg huvudet på sned så kan du vara ickeperfektionist du med). Som bekant har Kaosfamiljen haft vattenskada och därför renoverat toan. Pappershållaren har inte velat sätta upp sig än men någon fixade problemet, om än lite okonventionellt.

Idag dök solen upp och vi kastade alla tankar på vad vi kanske borde göra åt skogen... Och åkte till skogen tillsammans med några vän-familjer och grillade lunch. Ljusterapi, umgås och äta lunch samtidigt... Strålande kan man säga. Så här i november är det ovisst när man ser solen nästa gång så det gäller att passa på... De där sakerna vi borde göra gör vi en annan dag, annars ordnar de sig väl på något sätt...

Som motvikt till alla vita vackra inrednings och jösses-vad-jag-är-lyckad bloggar gör jag härmed en Kaosutmaning. Har ni en Blogg där ni lagt ut något lite Kaosigt så kommentera det så kan jag länka till er. Låt oss sprida tanken om att lite Kaos inte är det värsta som kan hände en människa. Jag börjar med att länka till denna trevliga trivselhög och denna Kaoshistoria som lätt hade kunnat hända i ett hus nära mej. En cyberkram till er och ha en trevlig Lördagkväll underbara Bloggvänner

4 kommentarer:

Mifflan sa...

Hahaha! En sådan bra utmaning! Den passar mig precis för jag har också ett kaoshem (Men kreativt precis som ditt) Jag vet väl inte om jag har något bilbevis utlagt redan men jag antar utmaningen och lägger ut något i veckan...

Shannara sa...

Hihi... Har precis lagt in en bild på hur min säng såg ut i går kväll, men ska se om jag minns att fota mitt kvällskaos ikväll och lägga ut på bild... *ler*

Ha det gott!
Kaos är universums naturliga tillstånd

Mrs. S sa...

Vi hade en liknande lösning i vårt nyrenoverade badrum. Där fick vredet till handukstorket agera toaletthållare. Ännu har ingen fast hållare satts upp men nu har jag köpt en sådan med sugproppar...

KaosJenny sa...

Härligt Mifflan, jag ser fram emot bildbevisen och kul att höra att det finns fler med Kaoshem
Perfekt Shannara såg du att jag länkade till dig tidigare, blev så glad över att finna fler Kaosare ;-) och självklart har du rätt, Kaos är universums naturliga tillstånd, bra sagt
Låter smart Mrs S och vad modigt med en hållare med sugkoppar, jag vågade inte eftersom jag vet att vi brukar råka rycka lös allt som inte är väggfast
Kram på er