onsdag 4 november 2009

Inte längre tjugo men hänger med och är tacksam


Även om man inte är tjugo så vill man förstås "hänga med". För många Bloggare har jag förstått att det är viktigt med inredning och kläder. Och jag vill ju förstås inte vara sämre. Tapetseringen i hallen är klar och nu har ni fått ett kort på dagens outfit... Design Lillasyster. På tal om tjugo så kan hon kan räkna till tjugitjugi också, hon kan räkna till tjuginitti till och med ;-)

Och annars, så här i flunsa-tider känner jag bara en enorm tacksamhet. Tänk att vi bor i ett demokratiskt land där vi betalar skatt så att vi vanliga dödliga inte behöver fundera på om vi har råd att låta vaccinera oss eller våra barn. Och förstås, varenda dag är det någon i Kaosfamiljen som har kvällsaktiviteter (+ bad, gympa och sånt i skolan) så jag känner mig också rätt nöjd över att de får skollunch. Tänka sig att planera någon sorts ta-med-sig-lunch till 3 barn varje kväll!!!

Och vår demokratiska fostran verkar gå av sig självt numera. Lillebror har kallat till Legorådslag imorgon. (första Legorådslaget hade vi 21/8). Ska bli kul att höra vilka Legoproblem de har nu och hur de kommer att lösas... Hoppas att ni har en trevlig kväll Kram

4 kommentarer:

Pia sa...

jamendu - där kan man tala om att hänga med, med Outfit och allt ;-)

Jag har faktiskt också tänkt den tanken vad gäller skollunchen!! Vad fantastiskt skönt det är att x antal matlådor eller smörgåspaket inte ska fixas iordning inför varje skoldag... Där hade nog vår gräns gått...

Och tacksam är nog bara förnamnet egentligen. Tänk vad otroligt priviligerade vi är i så många avseenden!!

Hoppas att Legorådslaget gick bra!

2BarnsMamman sa...

Mycket snygg design där!

Visst har vi tur som bor i Sverige! Känns skönt att höra att kommande generation fortsätter i samma goda anda!

Anonym sa...

ja vi har det riktigt jävla bra faktiskt, inte helt fel att stanna upp och tänka på allt man har att vara tacksam över!
ha det fint!

KaosJenny sa...

Mm, tack tjejer... nu har jag provat att ha en outfit-blogg, been there, done it... Jag kommer inte att göra någon följetong... Och kul att ni är fler som känner tacksamheten... Kram på er