fredag 10 juli 2009

Vatten ute vatten inne vatten i SINNE!!!!

Det hällregnade ute. Vis av gårdagens misslyckanden på grund av vädret tänkte jag omorganisera lite i köket. Nu kunde väl ingenting gå fel? Ni vet den där gamla tanken som man bara inte ska tänka. Storebror och jag började ordna och pyssla. Rev ut allt från skafferiet och några skåp. Nu skulle det bli ordning på torpet! Först blev det förstås stökigare än någonsin men flitens lampa brann.

Efter en stund gick vi ner i matkällaren för att hämta lite saker. Där hittade vi en onaturlig pool med vatten på golvet och drop-drop från taket. Jamen TJOHO!!! Jag som just tänkt att jag varvat ner helt och är beredd på lite arbete och semesteräventyr. Stor vattenskada och renovering av badrum var INTE det jag tänkte på då , ALLS.

#€#?? (en massa fula ord). Jag blir så megasuperduperfuckedup, det här är BOTTENLÄGE. Det enda jag just nu kan göra är väl att lägga ut en blogg för att glädja er andra som inte har vattenskada. Tror inte ens att de personer som är otroligt intresserade av heminredning och älskar att fundera på klinker skulle önska sig detta (själv är jag gravt ointresserad, jag vill bara att saker ska funka). Så alla ni med hela vattenledningar och droppfria tak gläd er, för att inte tala om ni som bor i hyreslägenheter...

Ok, tänk tänk tänk Jenny... Hur ska vi vrida på det här? Visst, vi har vattenskada men det här är inte det värsta som kan hända en människa. Alla är friska och vi tycker om varandra. (Nu har jag inte tid att skriva mer, måste upprepa mitt nya mantra, det här är inte det värsta som kan hända en människa, alla är friska osv)

Inga kommentarer: