onsdag 22 juli 2009

Om jag vore Molly Weasley


Idag firar vi 11 år som föräldrar Mannen och jag. Det där barnet som vi ägnat 5 år av vårt liv åt att försöka få att sova fyller år. Tur att han var så söt, annars hade vi givit bort honom... Han är inte alls lika nära att bli såld på loppis nu när han är 11. I kväll ska vi gå och se Harry Potter med min syster. Massa popcorn och drömma sig bort en stund.

Tänk om jag hade varit Molly Weasley. Oj vad jag hade trollat då. Vattenskadan skulle vara fixad på en grisblink, nej förresten, toan får stå kvar ute. Noga då, jag vänder mig utåt i världen i stället. Hokus pokus så har alla människor lika värde och allt fördelas rättvisare. Abra kadabra, så finns lagom mycket mat till alla och någon vill ha och krama varenda unge i hela världen. Sen svänger jag lite med trollstaven så utrotas krigen å så miljön å vips börjar vi alla leva hållbart för framtiden.

Jösses, konsekvenserna skulle bli RÄTT stora för oss alla. Hm, eftersom jag inte är Molly Weasley får jag fundera ut vad jag kan göra fastän jag bara är en vanlig kvinna med en liten blogg. Länka lite till andra som tänkt till lite förstås. Flickors rätt att vara lite lortiga. Vad mer kan man göra, vad tänker ni? Kram på er

Inga kommentarer: