fredag 3 juli 2009

Kylskåpsvarmt igen


Igår var jag ute på galej. Jätteroligt, träffade massor med folk, dansade och skrattade. Klockan 00:30 hände det som brukar hända, jag kände att jag längtade hem till Mannen. Berätta allsköns tokigheter som hänt o dricka en kopp te. Det är då jag brukar skicka SMS till honom för att försäkra mig om att han inte gått och lagt mig just innan jag kommer hem. Vi satt och surrade till två någon gång...

Och klockan 06:30 gick reveljen idag. Det är lite varmare än kylskåpskallt ute. Känns skönt, både att vara vaken och att det inte är kanonväder. Idag ska vi ha en seg dag. Möjligtvis dammsuga vårt stampade jordgolv lite. Annars tänker jag nog mest sitta i Bjärven, vår mest älskade och puckade möbel (1200 liters lurvig sackosäck) och läsa. En brasa... Kanske går jag och lägger mig en stund igen också. Hoppsan, nu börjar Lillasyster gå runt och väcka hela huset för att "katten" fyller år. Hon måste stoppas... Ha en bra dag

Inga kommentarer: