måndag 29 juni 2009

Sommriga puckon

Det har varit fint väder, äventyr och spring i benen. Storebror och Storasyster har inte träffats på hela dagen. Vid kvällfikat sätter de sig en micromillimeter ifrån varandra och börjar käfta... Vad gör du? Ja men du då... Sluta puttas, A men vaddå, jag gör väl inget... SKICKA SMÖRET! Lillebror och Lillasyster ligger i sitt rum och ropar: -Mamma, bara en sak till... Mamma jag kan inte sova...

Det är såna gånger jag känner för att bara packa en liten liten väska och gå rakt härifrån... Jag har aldrig gjort det men det känns så. Händer det er någon gång?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ha Ha, skojar du? Stor del av vintern skulle jag nog kunna tänka mig att tillbringa på bahamas helt själv ;)

KaosJenny sa...

Skönt att höra att man inte är ensam om känslan även om Bahamas inte är min grej på grund av värmen... Och med handen på hjärtat skulle man nog sakna ihjäl sig om man verkligen stack;-) Det är de tvära kasten som räddar, vips kommer någon och kramar om en och då vill man aldrig vara ifrån...

Katarina sa...

Jenny! Det händer mig flera gånger i veckan. Jag har många gånger önskat att jag hade en etta med kokvrå att rymma till när det blir som värst, när man kokar och känner att man är helt uttömd på energi. Det har i ärlighetens namn faktiskt hänt att jag har tagit bilen i bland bara för att komma i från en stund. Det hjälper, i alla fall för stunden.
Kraaam Katarina.

KaosJenny sa...

Känns underbart att du också känner så Katarina Kram