tisdag 16 juni 2009

En dag kvar


till sex veckors semester. Det är ungefär kylskåpsvarmt ute, det småregnar lite men det känns ändå grymt bra. Skrota runt på gården med barnen, läsa en bok... Ifjol hade vi en rekordsommar i att flänga runt. I år har vi knappt något alls planerat. Efter maj månads tokspringande på jobb och olika aktiviteter (avslutningar, påbörjningar och kvartsamtal) kommer det att kännas som grönbete att vakna och ha helt blanka dagar. Barnen har redan börjat gå ner i tempo. De där små charmiga barnplockade blombuketterna har redan börjat dyka upp i vaser. Det får regna och vara svinkallt hela sommaren om det vill. Snart är vi LEDIGA...

En sak är i alla fall säker, vilka äventyr vi än hittar på kommer vi INTE att behöva släpa med oss någon barnvagn, klart värt att fira. Ha en trevlig kväll

2 kommentarer:

Katarina sa...

Men oj! Jag har inte förstått förrens nu att du har en sådan här blogg. Förlåt! Roligt att du kan kommentera på min blogg nu. Jag jobbar mitt sista pass i morgon torsdag och sedan har jag också 6 härliga veckors ledighet. Jag ska läsa lite bättre på din blogg nu och så lägger jag till dig i min blogglista. Sköt om dig. Kram Katarina.

KaosJenny sa...

Läs när du vill Katarina, det ska aldrig vara nåt MÅSTE, såna har vi allt nog av. Kram